Tero Hakkarainen
Humanistinen myynninedistäjä, äkkiväärä humoristi, jonka vitsit naurattavat ainakin kertojaansa.
Saattaa olla lapsellinen vertaus, mutta vertaamme mainonan tekijöitä (siis itseämme) lapsiin: jos et anna leikille rajoja, saattaa homma lähteä ei toivotusti lapasesta. ..
Tässä on sinulle lista, jonka avulla pidät meidät kurissa ja nuhteessa – ja saat parempaa mainontaa. (Lista on lyhennetty versio Timo Jäppiseltä pöllitystä listasta, jonka Jäppinen pölli Anthony Weir’in How to Brief Your Advertising Agency kirjasesta. Pöllikö Weir listan jostain, ei ole tiedossa).
Lehtimainonnalla on edelleen paikkansa. Suomi on erikoislehtien luvattu maa. Jos haluat tavoittaa avaruusteknologiasta ja -matkailusta kiinnostuneet suomalaiset, voi olla hyvä ideä mainostaa Avaruusluotain-lehdessä. Feministeille on Tulva-lehti jne. Jos osaat kuvata kohderyhmäsi hyvin, osumistarkkuus paranee huimasti. Jos tuotteesi tai palvelusi on vahvasti marginaalissa älä aina mainosta valtalehdissä. Se on kuin heittelisi tikkaa ympäri taulua, saahan niinkin kokoon pisteitä, mutta paremman tuloksen keräät viskomalla kymppejä.
Koska kuvat on aina kivoja, ohessa gallerian verran elettyä elämää printti-julkaisujen muodossa. Osa on ilmoituksia, osa julisteita.
Voit haastaa meidät ”leiskasotaan”. Lähetä näytteeksi ilmoituksesi, johon et ollut tyytyväinen osoitteeseen tero@ipamark.fi! Teemme sinulle yhden version vedostarkkuudella veloituksetta näytteeksi, millainen sen meidän mielestämme pitäsi olla!
Tai jos haluat nostaa onnistumismahdollisuuksiamme, lähetä oma, kymmenen kohdan toimeksiantosi mainittuun osoitteeseen. Palaamme pian asiaan.