Asiakas haluaa sinut taskuunsa

asiakas hakee tietoa netistä

1,8 miljoonalla suomalaisella on puhelimessaan vain tiedonsiirtosopimus (Viestintävirasto, Sähköisen viestinnän trendit 2015)

Viestintä ”puhelimella” on muuttunut radikaalisti. Tekstiviestistien sijaan käytetään WhatsAppia, twiitataan, snapataan, meseillään. Puhelut hoidetaan netin kautta. Puhelin on oikeastaan jo aika hassu sana laitteelle, jota käytetään enimmäkseen ihan muuhun kuin puhumiseen.

Verkkosivuilla surffataan luonnollisesti mobiilisti. Wikipediasta luntataan huolella taustatietoa seuraavaan fiksuun kommentiin. Suunnistus hoidetaan maps-sovelluksilla. Palvelun tai tuotteen tarjoaja haetaan ruudulle heti kun tarve juolahtaa mieleen.

Teeppä testi:
1) Pyydä satunnaista tuttuasi etsimään älypuhelimellaan yrityksesi tarjoamia palveluja netistä
2) Jos yrityksesi ei jostain syystä löydy palveluhaulla, helpota tehtävää ja käyttäkää yrityksen nimeä, silloin sivustosi varmaan jo löytyy.
3) Miten sivustosi avautui: Kauanko latautuminen kesti? Avautuuko sivusto fiksusti pieneen ruutuun? Mikä oli ensivaikutelma? Saatiinko sivuilta yhteys yritykseesi tai jätettyä yhteydenottopyyntö?

Jos homma pelitti, hienoa, kaikki hyvin.
Jos homma tökki, sinulla on syytä huoleen.

Jo nyt 80% netin käyttäjistä toimii mobiilisti. Sen lisäksi Google on jo viime keväästä nostanut mobiiliystävällisiä sivuja hakutuloksissa perinteisiä, skaalautumattomia sivuja ylemmäs.
Nyt kannattaakin ottaa nettilusikka kauniiseen käteen. Tee hyvä päätös ja vaihdetaan ne vanhat ”jäykkis-sivusi” notkeaan mobiiliversioon!

Tässä vähän maistiaisia tekemistämme responsiivista sivustoista. Klik-klik…

siivousyritys www-sivut Optikko www-sivut Loviisan aitta www-sivut kauppakeskus www-sivut